DESIGN

Scoren met gedrukte media

Tegenwoordig maken de meeste bedrijven gebruik van online advertentiemogelijkheden , maar vergeten ze de kracht van offline advertenties. Veel bedrijven vervangen offline advertenties voor online advertenties, aangezien dit de trend van dit moment is. In dit artikel gaan we de mogelijkheden van adverteren met gedrukte media toelichten, evenals de reden waarom gedrukte media soms meer effect heeft dan online advertenties.

Het effect van gedrukte media

De Ierse krantenuitgever Independent News & Media (INM) heeft onderzoek gedaan naar de impact van verschillende advertentiemogelijkheden. Uit dit onderzoek is gebleken dat van de totale omzet maar liefst een kwart voor rekening van gedrukte media komt. De omzet die hierbij is gebruikt is afkomstig van verschillende media.

Combineer online advertenties met offline advertenties

Vervang offlineadvertenties niet voor onlineadvertenties, maar combineer deze 2 advertentiemogelijkheden om zo het maximale uit een marketingcampagne te halen.

Het is noodzakelijk om in gedrukte media aan te zetten tot actie, door er een CTA (Call To Action) in te verwerken. Het is natuurlijk belangrijk om klantenbinding te krijgen, maar het hoofddoel van adverteren is klanten winnen zodat deze jouw product of dienst kopen. Een gedrukte advertentie is daarom meestal gericht op het doorsluizen van de klant naar de website of social-media van het desbetreffende bedrijf.

Gedrukte advertenties boven online advertenties

Er zijn verschillende situaties waarin gedrukte advertenties meer rendement opleveren dan online advertenties. Denk bijvoorbeeld aan horeca evenementen, deel flyers uit of leg ze op tafel en de kans is groot dat jouw doelgroep de flyer leest. Ook voor winkels zijn gedrukte advertenties een uitkomst, aangezien je kortingsbonnen of aanbiedingen hier goed mee onder de aandacht van het publiek kunt brengen. Zo kun je deze aanbiedingen uitdelen in het winkelcentrum of in de nabije omgeving van het winkelcentrum, zodat de klant wordt verleid de aanbieding direct te claimen.

Een mooie brochure als papieren cadeau

Een mooie brochure wordt vaak gezien als een papieren cadeau, aangezien het tastbaar is. Bij een mooie brochure is het voor de lezer fijn om erin te kijken, waardoor goede brochures vaak langere tijd worden bewaard. Brochures bieden de consument niet alleen bruikbare informatie, maar goede brochures zijn ook een vorm van entertainment. Dit zorgt ervoor dat de lezer zich vaak sneller verbonden voelt met het merk dan met een online nieuwsbrief of e-mail.

Hoe kan ik gedrukte media gebruiken voor mijn bedrijf?

Weet jij niet hoe gedrukte media jouw onderneming verder kan helpen, of wil jij erachter komen wat wij voor jou kunnen betekenen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Home » Scoren met gedrukte media